Sider

mandag den 23. marts 2009

To sider af samme plads.

Det er sjovt som det samme sted kan være vidt forskelligt afhængig af tidspunktet.
Hvis man fx. kommer forbi Israels plads kl 7:30, ligesom jeg gør når jeg går på arbejde, så er der nærmest landsby-stemning. Der er stort set ingen mennesker, og endnu færre biler, så når solen står skråt ned over pladsen og fuglene synger kan man godt få følelsen af at der ikke er nogen problemer i tilværelsen og at alting er muligt!

Når man så kommer forbi igen kl. 16:30, er det en helt anden verden. Det summer af liv, der er unge der spiller basket, mennesker der skynder sig forbi med indkøb i hænderne, teenagepiger der står på gadehjørnet og fniser henimod basketdrengene og biler der suser forbi.

Jeg føler mig hjemme i begge verdener, og hver dag når jeg går til/fra metroen nyder jeg alsidigheden og rummeligheden i byen. - København er slet ikke så slemt som de gør det til!;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar