Sider

torsdag den 7. maj 2009

Læst i april.

Pyha, der har simpelthen været så meget her de sidste par dage, at jeg da helt har glemt at indvie jer i de bøger jeg har læst. April har budt på:
  • Tyskerungen (Camilla Läckberg)
  • Skjult identitet (Matt Birkbeck)
  • Drengen i kufferten (Kaaberbøl & Friis)
  • Halidons skrig (Robert Ludlum)
  • Kvinden i buret (Jussi Adler-Olsen)
En af kvinderne fra bogklubben har opfordret mig til at skrive noget om bøgerne, men det bliver altså ikke dem alle sammen. Faktisk har jeg lidt svært ved at vælge en favorit-bog for måneden, da både Tyskerungen og Drengen i kufferten var super gode. Vi har ventet længe på nyt fra Läckbergs hånd, og jeg synes bestemt ikke at man blev skuffet! Personligt har min favorit været Stenhuggeren, når man taler om hendes bøger, men den nye kommer faktisk med op på en delt 1. plads. Hvis I er til krimier, så kan den klart anbefales!

Ligesådan var jeg også spændt på Drengen i kufferten. Det er den vi skal have læst til maj måneds "bogklubsmøde", så det var ikke mit eget valg at læse den. Lene Kaaberbøl er kendt for sine mange børnebøger og bogen er hendes debut som krimiforfatter - og en vellykket en af slagsen. Hele vejen igennem formår hun at holde læseren fangen i historien. Hun underholder ikke bare, men opfordrer til eftertanke, qua de seriøse emner der danner rammen om historien. - Den får også mine varmeste anbefalinger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar