Sider

mandag den 18. maj 2009

Ud på landevejene...

I dag har jeg været ude på racercykel for første gang. Hanne og jeg havde aftalt, at vi skulle køre nogle bakker og lidt blev det da også til.
Jeg ved ikke helt hvad jeg tænkte på, da jeg aftalte med hende, at jeg kunne låne hendes racer - nok at det var ligesom en MTB, men bare lettere. Dét var det bestemt ikke!

Der er nogle afgørende forskelle, som jeg da lige vil indvie mine læsere i:
1. En racercykel kan ikke bremse
2. En racercykel kan ikke dreje
3. En racercykel kan ikke trædes stående.
4. En racercykel med en psykopat-carbon-sadel gør nas, og er ikke egnet til følsomme kvinde-inderlår. (nuui, de er blå nu!)
5. Når man sidder ned og træder suser man afsted - det var helt rart at Hanne også skulle arbejde i dag!;o) - Men vær forsigtig (jvf. pkt. 1+2)

Jeg er sikker på at jeg nok skal få styr på pkt. 1-3, hvis jeg giver det et par chancer mere, og ikke mindst prøver en cykel der passer i størrelsen. Selvom Hanne og jeg er cirka lige høje, må hun have meget lange arme - jeg kunne næsten ikke nå bremserne, og jeg har da også mere ondt i lænden og albuerne (af at have helt strakte arme) end i benene - ja, de er faktisk friskere end nogensinde.:o)

Jeg skal som bekendt til Schweiz med Specialized til sommer, og der siger rygtet, at vi ikke kun skal ud i bjergene og køre MTB, men også racer, så jeg er glad for at jeg lige har prøvet det en gang (eller flere) inden da - jeg ville nødig stifte bekendtskab med racercyklens bremseevne (eller mangel på samme) på vej ned af et bjerg! Men alt andet lige, så havde vi en super hyggelig tur i solskinnet, omkring de 40 km. vil jeg tro at det blev til, så det var jo meget godt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar