Sider

onsdag den 3. juni 2009

Erhvervskørekort? - Tjek!


Juhuu, så er det overstået!
Efter 1½ uges intensiv terpen har jeg nu erhvervskørekort! Teoriprøven bestod jeg lige på nippet, med 3 fejl; men hey - winning is winning.;o)
I dag stod den så på praktisk køreprøve. For dem som ikke ved det, så består den af 3 dele:
  • Betjening af bilen
  • Teoretisk viden (taxaregulativer und alles)
  • Kortlæsning og vej-findings evner.
Det jeg var mest nervøs for var selvsagt pkt. 2 og 3. Jeg har kørt 3 køretimer i sidste uge, så jeg havde rimelig styr på de store veje i Hillerød.
Kort tid før prøven finder jeg ud af at der har været lidt rod i tingene, så Mikkel og jeg (der skal køre samtidig) har begge kørt i den samme bil til køretimerne. Da jeg er tryg ved at køre bil ender jeg med at skifte bil til "den nye", som oveni købet har automatgear.

Efter en lang snak hvor jeg fortæller alt om styretøjet, lys og lygter, bremsesystmerne, plombering af taxameteret, de forskellige takstzoner og taxachaufførens pligter er vi klar til at køre.
Bingo, den første adresse jeg skal køre til kender jeg, da jeg har været der ude med kørelæreren i sidste uge. Jeg kan derfor køre totalt overskudsagtigt og konversere intelligent hele vejen!:o)
Den næste adresse jeg får er et sted jeg næsten har været, så det finder jeg også uden problemer.
På vejen tilbage til skolen var vi forbi den gamle Falck-station (som tilsyneladende lukkede i 1972) og rundt i dele af byen jeg aldrig har været, men da den motorsagkyndige dirigerede vejen var det ikke noget problem.

Det er bare en utrolig god følelse at være bestået, det har fyldt utroligt meget mentalt og især teorien har været frygtelig at skulle læse op på! Nu skal min 4-dages weekend bare nydes totalt, inden det går løs med branduddannelse i næste uge.:o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar