Sider

onsdag den 25. november 2009

Findes der sætternisser i biler?


I dag da vi havde afleveret vore opgave om Bedre arbejdsmijø for ambulancemandskabet, besluttede jeg at udnytte min halve fridag til at køre over forbi Peugout. Jeg synes nemlig at min bil har sagt en lyd her det sidste stykke tid, og så er det jo praktisk med sådan en serviceaftale hvor de bare fixer det, hvis der er noget galt.

Jeg får hapset en mekaniker og tager ham med ud og starter bilen. Der ikke siger en underlig lyd. Jeg slukker motoren, og starter den igen, mens jeg undskyldende mumler noget om, at den altså sagde noget lige før. Stadig ingen underlig lyd. Mekanikeren har nu fået sit skeptiske blik på, og siger til mig: "Er du sikker på at det ikke bare var noget i radioen?". Jeg får ham overbevist om, at jeg altså godt kan høre forskel på en rasle-lyd og et eller andet i radioen.

Vi står lidt og kigger på bilen (som stadig ikke siger nogen lyde) og til sidst overgiver han sig og siger "Jeg kan lige prøve at køre en tur i den?" - Yes, så må lyden komme igen! Efter et stykke tid kommer han tilbage, hopper ud og siger: den siger altså ikke nogen lyd med sådan et og-det-tror-jeg-ikke-at-den-nogensinde-har-gjort-agtigt tonefald. Han runder af med et "Men hvis du på et tidspunkt tror at du hører noget igen, så er du selvfølgelig velkommen til at komme forbi igen. - Det er nok nemmere for dig at bruge et af vores andre værksteder næste gang". WTF?! Jeg VED der var en lyd - hvorfor skulle man finde på sådan noget? Og hvorfor fik jeg en stærk fornemmelse af, at han affærdigede mig pga. mit køn?

1 - 0 til Peugout. Hvis min bil pludselig bryder sammen, så bebrejder jeg en ca 30-årig, mellemhøj, mørkhåret mekaniker.

1 kommentar: