Sider

torsdag den 31. december 2009

Hold da op, det er alligevel en del....

NU når jeg nok ikke at læse flere bøger, men det blev da alligevel til en del.
Helt præcist 53 af slagsen. Jeg har grinet, grædt, skældt ud og krummet tæer - alt det som gode bøger kan byde på.


Januar:
Michael Laudrups tænder (Maise Njor & Camilla Stockmann)
Next (Michael Cricton)
Frost og aske (Inger Wolf)
Den lille prins (Antoine de Saint-Exupéry)
En plads i solen (Liza Marklund)
Dinosauerens fjer (Sissel-Jo Gazan)
Prinsessen der blev væk (George MacDonald)
Savnet (Karin Alvtegen) 

Februar:
Bedrag (Karin Alvtegen)
Der findes et særligt sted i helvede for kvinder som ikke hjælper hinanden (Marklund & Snickare)
Skam (Karin Alvtegen)
Mænd der hader kvinder (Stieg Larsson)
Noget for noget (Anna Grue)

Marts:
Den uendelige historie (Michael Ende)
I denne stille nat (Mari Jungstedt)
Den inderste kreds (Mari Jungstedt)
Dybt at falde (Anna Grue)
Judaskysset (Anna Grue)
The Shack (William Paul Young)
Boghandleren i Kabul (Åsne Seierstad)

April:
Tyskerungen (Camilla Läckberg)
Skjult identitet (Matt Birkbeck)
Drengen i kufferten (Kaaberbøl & Friis)
Kvinden i buret (Jussi Adler-Olsen)
Halidons skrig (Robert Ludlum)

Maj:
Flagermusmanden (Jo Nesbø)

Juni:
1222 (Anne Holt)
Bitterfiseen (Maria Sveland)

Juli:
Den døende dandy (Mari Jungstedt)
Kunsten at dø (Anna Grue)
Fasandræberne (Jussi Adler-Olsen)
C.H.O.K (Majse Njor & Camilla Stockman)
Du ser træt ud, skal jeg holde dine bryster? (Maise Njor)
Den gamle mand og havet (Hemingway)
Harry Potter og Dødsregalierne (J.K. Rowling)
Grønt støv (Sara Blædel)
Kald mig prinsesse (Sara Blædel)
Kun ét liv (Sara Blædel)

August:
Skjulte fejl og mangler (Elsebeth Egholm)
Selvrisiko (Elsebeth Egholm)
Engle (Marian Keys)

September:
Alarm 112 – Falckredder i forreste linje (Svend Gørup Magnussen)
Under en strålende sol (Khaled Hosseini)

Oktober
Coq Rouge (Jan Guillou)
Den demokratiske terrorist (Jan Guillou)
Brunstkalenderen (Emma Hamberg) 

November
En helt almindelig han (Chad Kultgen)
Gør det noget jeg støvsuger imens?
Mine hemmeligheder (Sophie Kinsella)
Hvem er jeg? (Sophie Kinsella)

December:
I morgen angriber vi igen (Kim Hundevadt)
Headhunterne (Jo Nesbø)
Odessa Kartoteket (Frederick Forsyth)

Ja, der er jo lidt forskel på hvor mange bøger jeg har læst - det er ret tydeligt, hvornår jeg har haft travlt med andre ting.;o) Alle bøgerne har selvfølgelig ikke været lige gode, nogle af mine favoritter har helt klart været:
  • Under en strålende sol (Khaled Hosseini)
  • Engle (Marian Keys)
  • I morgen angriber vi igen (Kim Hundevadt)
  • Odessa Kartoteket (Frederick Forsyth)
  • Prinsessen der blev væk (George MacDonald)
  • Alle Mari Jungstedt bøgerne - de er simpelthen f a n t a s t i s k e! 
  • Boghandleren i Kabul (Åsne Seierstad)

1 kommentar:

  1. Jeg elsker også at læse bøger, men jeg kunne ikke læse så meget.

    SvarSlet