Sider

mandag den 8. februar 2010

Lagkage.

Er der noget jeg bare eeeelsker, så er det gode lagkager!
Det er altid mig der står for den del af maden, til samtlige familiemedlemmers fødselsdage, så jeg har efterhånden nogle gode nogle i baglommen. I dag besluttede jeg mig for at lave en af den nemme, så jeg ikke behøver at stå at mosle. I dag er den lavet med almindelige, lyse lagkagebunde, men den er også utroligt god med kakaobunde!

I det nederste lag er der en chokoladeganasche: 175 g. mørk chokolade + 2 dl. piskefløde opvarmes sammen i en gryde. Når det er en jævn ensartet masse stilles det på køl i min. 2 timer. Derefter piskes det til en luftig masse.

Andet lag består først af hindbærcoulis dernæst af flødeskum rørt sammen med hindbærmarmelade.

Udenpå er der hindbærskum, pyntet med prikker af hindbærcoulis og chokoladespåner.

Velbekomme!:o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar