Sider

torsdag den 11. marts 2010

Jeg - en sprognazist?

Jeg ved godt, at jeg sagde at jeg gerne ville lære, at være tålmodig forleden dag.
Men behøver det lige at være på denne måde?

Jeg er blevet velsignet med en lærer der bestemt ikke kan klandres for at være nøjeregnende i forhold til det danske sprog. Hun siger rask væk ting som:
"bedler" (billeder)
"manuskrift" (manuskript)
"initiv" (initiativ) og
"traumaer" (traumer).

Uden nogensinde at have hørt hende sige det, så er jeg villig til at være ½ l. Cola på, at hun garanteret også siger advokado. Jeg vælger dog at holde det i mig (og kun hvæse en spydig kommentar til min sidemand, hver gang hun bruger et af ovennævnte ord), for det ER jo trods alt hende der skal give mig karakterer.

Men det piner mig altså lidt hver gang. Ligesom når folk skriver "majonæse" eller "resurse"....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar