Sider

torsdag den 30. december 2010

Bogudfordringen 2010 - sådan gik det!

Sammen med en flok veninder, lavede vi Bogudfordringen 2010. Det gik ud på, at man skulle læse 52 bøger på 52 uger. De første par måneder var jeg meget fortrøstningsfuld - jeg var laaaangt foran. Det endte dog med, at jeg kun lige nåede det - i dag står tælleren på 53 bøger.

Det har været rigtigt sjovt at være en del af, og hvis jeg ikke havde tænkt "jeg skal nå det", havde jeg nok heller ikke fået læst lige så mange bøger. Næste år napper jeg selvfølgelig en udfordring mere - vi har bare ændret indholdet lidt, så det kun er 12 bøger man skal læse, men til gengæld indenfor bestemte genrer.
Hvis du også gerne vil være med, så kan du læse mere her.

Januar
  • Hævnens gudinde (Sara Blædel)
  • Ung velskabt pige søger... (E. Traberg Smidt)
  • By af glas (Paul Auster)
  • Genfærd (Paul Auster)
  • Det aflåste værelse (Paul Auster)
  • Hushjælp søges (Sophie Kinsella)
  • Jæger - i krig med eliten (Thomas Rathsack)
  • Klippekortshelikopter (Marianne Eilenberger)
  • Kærlighedens pris (Maria Hirse)
  • Det taler vi ikke om (Anna Grue)
Februar
  • Vold og magt (Elsebeth Egholm) 
  • Nedtour (Jørn Mader) 
  • Hypnotisøren (Lars Kepler) 
  • Døden ved vand (Torkil Damhaug)
Marts
  • Anna T´s ABC (Anna Thygesen)
  • Er der nogen? (Marian Keyes) 
  • Høje hæle og laktaske (Tracy Quan) 
  • Havfruen (Camilla Läckberg) 
April
  • Populærmusik fra Vittula (Mikael Niemi)
  • Nynnes dagbog 3 (Henriette Lind & Lotte Thorsen) 
  • Nynnes dagbog 4 (Henriette Lind & Lotte Thorsen) 
  • Gitterporten (Fred Uhlman) 
  • En charmerende mand (Marian Keyes) 
Maj
  • Min bedstemors historie (red. Liv Thomsen)
  • Vejen at gå (Herbjørg Wassmo) 
  • Pandekagehuset (Carin Gerhardsen) 
  • Brev til mit yngre jeg (Div. forfattere) 
  • Den sidste kilometer (Brian Holm) 
  • Hævn (Stine Bolther) 
  • Pigen med de 9 parykker (Sophie van der Stap) 
Juni
  • Debutantens dagbog (Chris Anker Sørensen & Dennis Ritter)
  • Tak for alle minderne (Cecelia Ahern) 
  • Puk på kostskole
  • Forbandede ungdom/Griberen i rugen (J.D: Salinger)
Juli
  • Den du ikke ser (Mari Jungstedt)
  • I denne stille nat (Mari Jungstedt)
  • Ondskaben (Jan Guillou)
  • En torn i øjet (Julie Hastrup)
  • Vandmelonen (Marian Keyes) 
August
  • I denne søde sommertid (Mari Jungstedt)
  • Et stille umærkeligt drab (Kaaberbøl & Friis)
  • Solstorm (Åsa Larsson) 
  • Sangfuglen (Inger Wolf) 
September
  • Bibelen på Bloggen (Marcus Rubin) 
Oktober
  • Blodskyld (Åsa Larsson) 
November
  • Troldmandens nevø (C.S. Lewis)
  • Et glimt af sjælen (Nicolaj Molthe-Leth) 
  • Sort sti (Åsa Larsson) 
  • Mio min Mio (Astrid Lindgren) 
December
  • Manden der ikke var morder (Hjorth & Rosenfeldt)
  • Maria, Josef og Olsen-ungerne (Barbara Robinson) 
  • Rødby-Puttgarden (Helle Helle) 
  • Gaven (Cecilia Ahern) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar