Sider

onsdag den 22. juni 2011

Pastagratin med bacon.

Jeg forsøger mig jo med nye retter og i aften stod den på en gratin. Jeg ville egentlig have lavet den som en kartoffelgratin, men jeg fik ikke skrællet kartofler og lige pludselig havde jeg lidt travlt, inden Kæresten skulle afsted på nattevagt.


Der blev en kæmpe portion, som snildt ville kunne bespise 4 personer:
300 g. pastaskruer
1 pk. hakket svinekød
1 pk. bacontern
1-2 løg
3 fed hvidløg
1-2 forårsløg
3 gulerødder (hakket i tern)
1 ds. hakkede tomater
4 æg
1 håndfuld friske basilikumblade
200 g. revet mozerella el. cheddar.

Kog pastaen som vanligt, hæld vandet fra og fyld op med koldt vand, når pastaen er færdigkogt.
Svits bacon'en i en stor gryde og tilsæt det hakkede kød. Krydr med salt + peber. Når kødet er brunet tilsætter du de forskellige slags løg og gulerødderne. Lad det stege lidt med, inden du tilsætter de hakkede tomater.
Bland pastaen, hakket basilikum, de sammenpiskede æg og 2/3 af osten sammen med.

Kom det hele i et smurt fad, drys med resten af osten og bag i ovnen v. 175 grader i ca. 20 minutter. Lad den stå og 'sætte sig' på bordet i 5 minutter inden servering.

Hvis man er mindre doven end jeg, så vil det være rigtig lækkert med en grøn salat og et hvidløgsflute til.:o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar