Sider

onsdag den 28. september 2011

Madmuffins med chili-gouda.

Her til aften fik vi rester, så der var masser af overskud til at bage, da alt det andet bare skulle varmes!
Inspireret af Rebelsig, som lavede sin version af muffins forleden, fandt jeg min opskrift frem fra gemmerne - og de var som altid dejligt lækre.:o)


Til 10 varme muffins:
5-6 dl hvedemel
1 spsk bagepulver
150 g. ost i tern. Jeg brugte chiligouda, men cheddar er garanteret også godt.
3 spsk persille (jeg bruger det fra frost)
2 æg
2½ dl. mælk
5 spsk olie
Salt og peber
2 fed presset hvidløg
50 g. revet ost til at drysse på toppen.

Bland mel, bagepulver og salt i en skål.
Pisk æg, olie, hvidløg, mælk og persille sammen og tilsæt det til melblandingen. Rør det godt sammen og tilsæt osten undervejs. Hæld dejen i 10 muffinforme, pynt med resten af osten og bag dem i ca. 20 min. ved 200 grader.

1 kommentar: