Sider

fredag den 15. juli 2016

Tærte med rabarber og hvid chokolade

I foråret var jeg i sommerhus med hele svigerfamilien. Min svigerinde lavede en tærte med blåbær og citron, som smagte virkelig dejligt - men jeg tænkte at den ville være endnu bedre med rabarber. Og det havde jeg helt ret i. Den er virkelig nem at lave, og når man som jeg har haven fyldt med rabarber er den også billig.

Jeg har lavet den en hel del gange, og den er en succes hver gang! Hvis du har rester kan du fint fryse dem ned.



100 g smør
100 g + 50 g hvid chokolade
180 g sukker
2 tsk vanillesukker
2 æg
150 g mel
6-7 stængler rabarber (så det fylder 6-7 dl. når de er skåret i stykker)

Opvarm ovnen til 200 grader (varmluft).
Smelt smørret i en gryde. Tag den af varmen og smelt de 100 g hvid chokolade deri. Pisk sukker, vanillesukker og æg i. Sigt melet i og rør det hurtigt til en ensartet dej. Fordel dejen i et smurt tærtefad. Skær rabarberne i skiver og hak de 50 g hvid chokolade. Fordel rabarber og hvid chokolade ud over dejen. Tryk det lidt ned i.
Bag tærten i 25-30 minutter. Serveres lun, med vaniljeis. - Måske med lidt sigtet flormelis henover?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar