Sider

søndag den 3. juli 2016

Velkommen i min nyttige have.

Solskin!
Ikke at jeg klager over regnen, for vores have har hungret efter det, men afvekslingen er rar.

Dengang vi købte huset, faldt jeg især for udestuen og haven. Jeg har altid drømt om køkkenhave og hér havde jeg i hvert fald mulighed for at skabe noget.

Så det gjorde jeg.

Det er mit første år med køkkenhave, så det kræver lige lidt øvelse. Fx. såede jeg et helt højbed med radiser - de kom jo så alle sammen samtidig, så der stod jeg der med adskillige kilo radiser - som jeg slet ikke nåede at bruge. Så ved jeg det til næste år; tingene skal i jorden henover nogle uger, så man får små portioner til høst ad gangen.



Højbede med nysåede forårsløg, spirende gulerødder og ærter og blomstrende jordbær.
Bagved står en stor rabarber og en lille brombærbusk.


Kapillærkasser med tomater og agurker.


Kartoffelbed.


Æbletræ, med skøøøøønne grønne æbler.


Ribs.


Inde i udestuen har jeg alle krydderurterne.


Med sådan en skøn have, er der næsten altid gode råvarer til at lave noget magisk i køkkenet....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar